Varukorg Varukorg ?.SubtotalFormatted? String.Empty Din varukorg är tom
0
Lades i varukorgen
st
Varukorg Varukorg Visa varukorgen Gå till kassan Din varukorg är tom
0
Lades i varukorgen
st
Varukorg Varukorg ?.SubtotalFormatted? String.Empty Din varukorg är tom
0
Lades i varukorgen
st
Varukorg Varukorg Visa varukorgen Gå till kassan Din varukorg är tom
0
Lades i varukorgen
st
Kontakta

FÅ HJÄLP DIREKT

VANLIGT FÖREKOMMANDE FRÅGOR

DIN ORDER

Var är min order?

Efter att du har genomfört din order kan du enkelt följa dess status via följande länk - använd ditt ordernummer och den e-postadress du använde vid beställning. Vi skickar alltid en bekräftelse på e-post när din order är skickad.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse

Efter ditt köp skickas en automatisk orderbekräftelse. Har du inte fått detta inom några minuter kan det bero på att den hamnat i skräpkorgen i din inkorg. Om du hittar bekräftelsen där kan du markera den som ”inte skräppost” för att försäkra dig om att framtida e-postmeddelanden från oss kommer rätt. Om du inte har fått vår orderbekräftelse kan du kontakta kundservice som kontrollerar dina uppgifter.

Kan jag lägga till extra varor till min order?

Vi har dessvärre inte möjlighet att lägga till nya varor till en existerande order, då vi inte kan ta ett högre belopp än vad som reserverats vid betalningstillfället. Du är därför tvungen att lägga en ny order. Du kan också annullera din första order och därefter skapa en ny med fler varor.

Jag vill gärna annullera min order innan utskick

Om du vill annullera din order ska du kontakta kundservice. Notera att vi inte har möjlighet att annullera en order som hunnit packas eller som börjat hanteras på lagret. Det är därför en bra idé att ringa om du vill ångra köpet.

Kan jag få min order uppdelad om en produkt har längre leveranstid?

Om din order innehåller både lagervaror och förbeställningar med längre leveranstid kommer ordern levereras när samtliga varor finns i lager. Vi kan inte dela upp en order på flera leveranser eftersom betalningen debiteras vid första försändelsen. Om du vill ta bort varor från din order som inte finns i lager än är du välkommen att kontakta oss. Dessa kan eventuellt beställas separat i en ny order.

 

BESTÄLLNING

Kan jag beställa över e-post eller telefon?

Alla beställningar sker på vår hemsida för att skydda din data och betalningsinformation. Det är därför inte möjligt att beställa över telefon eller e-post. Om du upplever problem när du ska beställa är du välkommen att kontakta oss.

Vilka betalningsmetoder kan jag använda?

Det är möjligt att betala genom Klarna med bankbetalning, faktura, delbetalning och kort (visa, mastercard, och american express).

Det fungerar inte att beställa

Börja med att kontrollera om du fyllt i korrekt information och att postnummer och e-postadress stämmer. Därefter rekommenderar vi att du försöker igen i en annan webbläsare eller i en annan enhet. Du är också välkommen att kontakta vår kundtjänst. Skicka gärna en skärmdump och en beskrivning av problemen du upplever.

Betalningen avvisas

För frågor om betalningen, kontakta Klarna: https://www.klarna.com/se/kundservice/

 

LEVERANS

Hur lång är leveranstiden?

Lagervaror levereras senast 5 vardagar efter beställning. Lagervaror är produkter markerade med en leveranstid på 1-5 vardagar. Förbeställningar på varor markerade med en längre leveranstid är angivna med en uppskattad leveranstid från leverantören. Vi strävar alltid efter att upprätthålla denna, men vi kan aldrig garantera en exakt leveranstid då flera delar av processen hanteras av andra parter. Vid en eventuell försening kommer du att bli kontaktad.

Vad kostar frakten?

Vi erbjuder fri frakt vid köp över 500 kronor till ett av Postnords utlämningsställen eller företagsadress. Vill du få leveransen till din privata adress (hemleverans) kan detta köpas till för 129 kronor.

Erbjuder ni expressleverans?

Vi har inte möjlighet att påskynda enskilda ordrar då samtliga beställningar hanteras i den turordning de kommer in. Men vi strävar alltid efter att upprätthålla den förväntade leveranstiden.

Mitt paket har inte överlämnats till PostNord än

Efter hantering och packning av din order lämnas den över till PostNord. Om ditt paket är leveransklart innan kl. 12 bör den skannas på depån vid PostNord samma vardag. Om PostNord har väldigt många leveranser har vi upplevt att det kan ta en extra dag.

Det fanns ingen följesedel eller returfraktsedel i mitt paket?

Av miljömässiga skäl väljer vi att inte skriva ut följesedel eller information kring returnering. Du hittar din följesedel online eller på kvittot som skickas till din e-post efter utskick.

Jag har fått fel varor levererade

Skulle det vara så att du mottagit fel varor ska du kontakta kundservice via e-post så vi kan lösa problemet. Beskriv vilka varor du mottagit och bifoga gärna en bild på produkten eller varans streckkod.

Jag har fått en order med trasig förpackning

Om du mottagit en order med trasig förpackning är det viktigt att du dokumenterar detta med hjälp av bilder. Ta gärna en bild på själva förpackningen och fraktsedeln på paketet. I många fall är själva innehållet oskadat då förpackningen är tillverkad för att skydda din beställning. Har innehållet tagit skada ska du så snabbt som möjligt skicka ett meddelande till info@robotexperten.se med bilder av förpackningen (invändigt och utvändigt samt, en bild på den skadade produkten.

Går det att få ordern levererad till utlandet?

Hos RobotExperten levererar vi bara till svenska adresser och har inte möjlighet att skicka till utlandet. Det är dock möjligt att beställa på vårta danska, norska eller finska sidaor för leveranslevererans till respektive land. Notera att priserna kan skilja sig åt då dessa endast gäller för enskilt land.

Kan jag få momsåterbetalning vid export till utlandet?

Om du köper en vara som ska skickas ut ur landet (EU) har du möjlighet att få momsen återbetald. Detta kräver att du skickar in giltig dokumentation, t.ex. en faktura som är tullstämplad för utlandsleverans. Du får din återbetalning efter att vi mottagit denna dokumentation. Notera att du själv ansvarar för att kontrollera tillämpliga regler.

 

ÅNGERRÄTT & RETURNERING

Jag har ångrat mitt köp och vill skicka en retur

Kunden har alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal från den dagen du tar emot försändelsen. Om din beställning levererats i flera omgångar gäller datumet för respektive produkt och leverans.

Ångerrätten ger dig rätt att undersöka dina produkter på motsvarande sätt som du skulle kunnat göra i en fysisk butik. När du packar upp varan har du ett ansvar att vara försiktig för att minimera skadan på originalförpackningen. Om produkten du beställt kräver montering så ska den vara omonterad för att din retur ska bli godkänd.

Vill du ångra ditt köp och returnera? Klicka här: https://www.robotexperten.se/retur/

Därefter skall du skicka tillbaka varan inom 14 dagar från meddelandet.

Har du inte möjlighet att skriva ut returfraktsedeln själv så kontakta Kundservice så hjälper vi dig

Du kan även fylla i och bifoga Konsumentverkets standardblankett: https://media.goshopping.dk/media/53584/angerblankett-2022-konsumentverket.pdf

Vi förbehåller oss rätten att göra ett värdeminskningsavdrag om du har hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion eller varit oförsiktig vid öppningen av originalförpackningen. Varan ska vara komplett tillbaka till oss vilket innebär att tillbehör, bruksanvisning, produktförpackning, inneremballage mm skall inkluderas i returen.

Avdraget görs på det totala returbeloppet innan det återbetalas till dig. Prisavdraget fastställs av experter hos Bagaren och Kocken och kan uppgå mellan 0 och 75 % av varans ursprungliga pris. Ångerrätten kan bortfalla av hygieniska skäl vid vissa plomberade produkter.

Vid ångrat köp står du för returfrakten på 79 kronor. Returfrakten dras av vid återbetalningen till dig. Återbetalning sker till det konto som angavs vid köpet. Vi strävar efter att hantera alla returer så snabbt som möjligt, senast inom 14 dagar. Efter att din retur hanterats återbetalas pengarna direkt och kan vanligtvis ses på ditt bankkonto inom några dagar. Har du betalat med Mastercard eller liknande kort kan det dock ta lite längre tid beroende på avtalet med din bank.
OBS! Vi har ej möjlighet att hämta ut paket som skickas till ombud. Använd därför fraktsedeln som skickas ut från vår kundservice eller använd en frakttjänst som kan erbjuda tjänsten företagspaket.
Du som kund står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Tänk därför på att förpacka varan väl. Använd ytteremballaget du fick varan i. Sätt inte fraktsedeln direkt på själva produktförpackningen.

Är det möjligt att returnera en vara som använts?

Använda varor ska returneras inom 14 dagar. Notera dock att returnering av använda varor
ofta medför ett prisavdrag baserat på återförsäljning svärdet, då vi inte kan sälja använda produkter som nya. Prisavdraget fastställs av experter hos RobotExperten och kan uppgå mellan 0 och 75 % av varans ursprungliga pris. Ångerrätten kan bortfalla av hygieniska skäl vid vissa plomberade produkter. Enligt lag får konsumenten bara hantera varan på samma sätt som i en butik för att få full återbetalning.

Erbjuds fri returnering?

Vi har dessvärre inte möjlighet att erbjuda fri returnering då vi vill hålla ett konkurrenskraftigt marknadspris för alla kunder. Väljer du att utnyttja ångerrätten behöver du därför själv betala porto för att returnera varan. Vi erbjuder däremot köp av returförsändelse, vilket oftast är billigare än om du väljer att köpa porto. För att använda din ångerrätt besök: https://www.robotexperten.se/retur/

Kan jag ångra köpet genom att vägra ta emot paketet?

Om du låter paketet gå i retur som outlöst vill vi att du informerar oss om detta för att vi ska kunna hantera returen på smidigast sätt. Notera att returfrakt tillkommer när paketet returneras som outlöst.

Kan jag få återbetalning till ett annat bankkonto?

Pengarna återbetalas alltid på samma sätt som du betalat för ordern. Detta innebär att beloppet alltid betalas tillbaka via Klarna. Detta för att förebygga svindel och för att pengarna ska hamna rätt.

När får jag mina pengar återbetalda efter att ni mottagit returen?

Vi strävar efter att hantera alla returer så snabbt som möjligt, senast inom 14 dagar. Efter att din retur hanterats återbetalas pengarna direkt och kan vanligtvis ses på ditt bankkonto inom några dagar. Har du betalat med Mastercard eller liknande kort kan det dock ta lite längre tid beroende på avtalet med din bank, vilket vi inte har möjlighet att påverka. Kontrollera kontoutdragen där återbetalningen bör framgå.

 

REKLAMATION & SERVICE

Jag vill reklamera en vara som har fungerat tidigare

Robotexperten ägs och drivs av Bagaren och Kocken som kommer ta fortsatt fullt ansvar för att du kan reklamera din vara i enlighet med Konsumentköplagens reklamationsrätt du har 3 års reklamationsrätt för privatpersoner efter det att du har mottagit varan.

Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits. Hushållsprodukter som används i kommersiell miljö lämnas inga garantier på.

Vid en reklamation så ska felet anmälas snarast eller så snart felet har upptäckts. Anmälan om fel i varan inom två (2) månader från att du upptäcker felet eller borde ha upptäckt felet anses alltid inom skälig tid. Därför rekommenderar vi starkt att du inspekterar produkten så snart som möjligt efter att ha mottagit den, så att eventuella fel kan upptäckas omedelbart och att det inte kan vara något tvivel om att skadan inte orsakades efter att du fick den. Vid en godkänd reklamation står vi som handlare för alla kostnader som kan kopplas till returen, inklusive all frakt.

Vill du reklamera ditt köp? Klicka här: https://www.robotexperten.se/service/

Din reklamationsrätt täcker funktionsfel som uppkommer under din garanti- eller reklamationstid. I de fall produkten inte är behäftad med ett funktionsfel utan ett s k handhavande fel (t ex felinställd vara, skada som beror på oaktsamhet mm) eller om det rör sig om normalt slitage vid användning har vi rätt att debiterade dig en undersökningsavgift, inklusive frakt- och hanteringskostnader. Undersökningsavgiften är 600 kr inkl moms. Tänk därför på att det är viktigt att du följer de rekommendationer och skötselråd som följer med produkten eller som vi upplyser om.

Jag har mottagit en vara som inte fungerar

Misströsta inte. Om du mottagit en produkt som inte fungerar behöver du fylla i vårt serviceformulär på https://www.robotexperten.se/service/. Notera att det är skillnad på om produkten inte lever upp till förväntningarna, eller om den är defekt. Lever produkten inte upp till dina förväntningar ska du fylla i en returnering på https://www.robotexperten.se/retur/ - observera att en avgift kan tillkomma för varor som använts. Du är alltid välkommen att kontakta oss vid frågor.

Produkten har gått sönder under leverans / fraktskada

Om du har mottagit en produkt som gått sönder under transport ska du genast skicka ett e-postmeddelande till info@robotexperten.se innehållande bilder på förpackningen (invändigt och utvändigt) samt, skadan på produkten. Fraktskador ska uppmärksammas direkt efter att du mottagit varan.

Ska jag betala frakt om en produkt går sönder?

Nej. Om en vara gått sönder inom den normala reklamationsrätten betalar vi naturligtvis för frakten. Det är dock viktigt att du kontaktar oss innan du returnerar produkten och inte returnerar den själv. Börja alltid med att upprätta din reklamation online via denna länk: https://www.robotexperten.se/service/.

 

PRODUKTER & PRISER

Vilken produkt ska jag välja?

Valet av produkt är alltid väldigt individuellt och beror på dina personliga preferenser samt budget. Hos RobotExperten har vi en utförlig köpguide som beskriver de mest populära märkena och produktgrupperna, och som gör det lättare för dig att välja rätt. Klicka dig in på rätt kategori via toppmenyn. Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta oss.

Är det möjligt att få ett erbjudande?

Vi justerar våra priser löpande och i förhållande till marknaden för att alltid kunna garantera bra erbjudanden. Produktens pris är dock detsamma för alla kunder. Hittar du en produkt till ett lägre pris hos en annan svensk återförsäljare är du välkommen att kontakta kundservice för att se om vi kan erbjuda detsamma. Ska du köpa ett större antal produkter är du också välkommen att kontakta oss.

Är det möjligt att få en rabattkod?

Vi har generellt sett valt att begränsa användandet av rabattkoder för att alltid kunna erbjuda attraktiva priser till samtliga kunder. Vårt prissystem övervakar konstant marknaden och vi justerar våra priser löpande. Vi har valt att göra på detta sätt för att kunna säkra bra priser samtidigt som vi behåller bra service. Den höga konkurrensen på internet har generellt sänkt priserna och därför är prisfluktuationer ofta begränsade till de mest populära produkterna. Detta är bra för kunderna eftersom det leder till billigare köp - även om det sker utan ”rabatt”.

Varför ändras priset på en produkt så ofta?

Vi justerar våra priser löpande och automatiskt i förhållande till marknaden för att kunna erbjuda dig ett så bra köp som möjligt. Därför kan du ibland uppleva att priset plötsligt ändras. Kom ihåg att vi erbjuder prismatchning till vårt eget pris 7 dagar efter köp, på så sätt kan du få mellanskillnaden tillbaka om produkten prissänks efter att du köpt den.

Erbjuder ni prisgaranti på era produkter?

Vi erbjuder inte prisgaranti men försöker alltid att ha konkurrenskraftiga priser och matcha andra butiker på marknaden. Vi erbjuder dock prismatchning i 7 dagar efter köp, om varan skulle bli nedsatt på vår sida veckan därpå. Senare prismatchning gäller inte om det handlar om tidsbegränsade erbjudanden eller erbjudanden med ett begränsat antal.

Säljer ni reservdelar?

Vi säljer som utgångspunkt inte reservdelar som inte finns på vår hemsida. Hittar du inte reservdelen på vår hemsida rekommenderar vi att du kontaktar tillverkaren direkt. Du är välkommen att kontakta oss om detta inte går, nämn då gärna vem du försökt kontakta först så vi kan försöka hjälpa dig vidare.

Kan jag beställa en produkt som inte finns på lager?

Vissa varor kan beställas även om de inte finns på lager. Detta erbjuds på vissa produkter som inte hålls i lager, eller för att ge dig möjlighet att reservera en populär produkt som är slutsåld och för att säkra snabb leverans. Dessa produkter är markerade som förbeställningar och har en uppskattad leveranstid från leverantören. Vi strävar alltid efter att hålla den uppskattade leveranstiden, och vid en eventuell försening kommer du bli kontaktad via e-post. Observera att en order skickas först när samtliga varor finns på vårt lager.

 

KONTAKTA KUNDSERVICE

SKRIV TILL OSS PÅ E-POST

Kontakta oss på info@robotexperten.se eller fyll i vårt formulär:

Tack för ditt meddelande
Vi kontaktar dig inom kort.
RING TILL OSS PÅ TELEFON
Om du vill ha vägledning över telefon eller snabbare svar.

Måndag - Fredag 09:00 - 17:00
Din trygghet
Gratis frakt när du handlar för över 500 kr.
Husrobotar sedan 2008
Officiell återförsäljare av alla märken
Trygg e-handel