Efter att du har genomfört din order kan du enkelt följa dess status via följande länk - använd ditt ordernummer och den e-postadress du använde vid beställning. Vi skickar alltid en bekräftelse på e-post när din order är skickad.
Efter ditt köp skickas en automatisk orderbekräftelse. Har du inte fått detta inom några minuter kan det bero på att den hamnat i skräpkorgen i din inkorg. Om du hittar bekräftelsen där kan du markera den som ”inte skräppost” för att försäkra dig om att framtida e-postmeddelanden från oss kommer rätt. Om du inte har fått vår orderbekräftelse kan du kontakta kundservice som kontrollerar dina uppgifter.
Vi har dessvärre inte möjlighet att lägga till nya varor till en existerande order, då vi inte kan ta ett högre belopp än vad som reserverats vid betalningstillfället. Du är därför tvungen att lägga en ny order. Du kan också annullera din första order och därefter skapa en ny med fler varor.
Om du vill annullera din order ska du kontakta kundservice. Notera att vi inte har möjlighet att annullera en order som hunnit packas eller som börjat hanteras på lagret. Det är därför en bra idé att ringa om du vill ångra köpet.
Om din order innehåller både lagervaror och förbeställningar med längre leveranstid kommer ordern levereras när samtliga varor finns i lager. Vi kan inte dela upp en order på flera leveranser eftersom betalningen debiteras vid första försändelsen. Om du vill ta bort varor från din order som inte finns i lager än är du välkommen att kontakta oss. Dessa kan eventuellt beställas separat i en ny order.
Alla beställningar sker på vår hemsida för att skydda din data och betalningsinformation. Det är därför inte möjligt att beställa över telefon eller e-post. Om du upplever problem när du ska beställa är du välkommen att kontakta oss.
Det är möjligt att betala genom Klarna med bankbetalning, faktura, delbetalning och kort (visa, mastercard, och american express).
Börja med att kontrollera om du fyllt i korrekt information och att postnummer och e-postadress stämmer. Därefter rekommenderar vi att du försöker igen i en annan webbläsare eller i en annan enhet. Du är också välkommen att kontakta vår kundtjänst. Skicka gärna en skärmdump och en beskrivning av problemen du upplever.
För frågor om betalningen, kontakta Klarna: https://www.klarna.com/se/kundservice/
Lagervaror levereras senast 5 vardagar efter beställning. Lagervaror är produkter markerade med en leveranstid på 1-5 vardagar. Förbeställningar på varor markerade med en längre leveranstid är angivna med en uppskattad leveranstid från leverantören. Vi strävar alltid efter att upprätthålla denna, men vi kan aldrig garantera en exakt leveranstid då flera delar av processen hanteras av andra parter. Vid en eventuell försening kommer du att bli kontaktad.
Vi erbjuder fri frakt vid köp över 500 kronor till ett av Postnords utlämningsställen eller företagsadress. Vill du få leveransen till din privata adress (hemleverans) kan detta köpas till för 129 kronor.
Vi har inte möjlighet att påskynda enskilda ordrar då samtliga beställningar hanteras i den turordning de kommer in. Men vi strävar alltid efter att upprätthålla den förväntade leveranstiden.
Efter hantering och packning av din order lämnas den över till PostNord. Om ditt paket är leveransklart innan kl. 12 bör den skannas på depån vid PostNord samma vardag. Om PostNord har väldigt många leveranser har vi upplevt att det kan ta en extra dag.
Av miljömässiga skäl väljer vi att inte skriva ut följesedel eller information kring returnering. Du hittar din följesedel online eller på kvittot som skickas till din e-post efter utskick.
Skulle det vara så att du mottagit fel varor ska du kontakta kundservice via e-post så vi kan lösa problemet. Beskriv vilka varor du mottagit och bifoga gärna en bild på produkten eller varans streckkod.
Om du mottagit en order med trasig förpackning är det viktigt att du dokumenterar detta med hjälp av bilder. Ta gärna en bild på själva förpackningen och fraktsedeln på paketet. I många fall är själva innehållet oskadat då förpackningen är tillverkad för att skydda din beställning. Har innehållet tagit skada ska du så snabbt som möjligt skicka ett meddelande till info@robotexperten.se med bilder av förpackningen (invändigt och utvändigt samt, en bild på den skadade produkten.
Hos RobotExperten levererar vi bara till svenska adresser och har inte möjlighet att skicka till utlandet. Det är dock möjligt att beställa på vårta danska, norska eller finska sidaor för leveranslevererans till respektive land. Notera att priserna kan skilja sig åt då dessa endast gäller för enskilt land.
Om du köper en vara som ska skickas ut ur landet (EU) har du möjlighet att få momsen återbetald. Detta kräver att du skickar in giltig dokumentation, t.ex. en faktura som är tullstämplad för utlandsleverans. Du får din återbetalning efter att vi mottagit denna dokumentation. Notera att du själv ansvarar för att kontrollera tillämpliga regler.
Du har alltid 365 dagars öppet köp när du handlar hos RobotExperten. Ångerrätten inleds den dag du tar emot dina varor. Vid öppet köp gäller oanvända produkter som kan säljas som nya. För att utnyttja din ångerrätt besök: https://www.robotexperten.se/retur/.
Använda varor ska returneras inom 14 dagar. Notera dock att returnering av använda varor
ofta medför ett prisavdrag baserat på återförsäljning svärdet, då vi inte kan sälja använda produkter som nya. Prisavdraget fastställs av experter hos RobotExperten och kan uppgå mellan 0 och 75 % av varans ursprungliga pris. Ångerrätten kan bortfalla av hygieniska skäl vid vissa plomberade produkter. Enligt lag får konsumenten bara hantera varan på samma sätt som i en butik för att få full återbetalning.
Vi har dessvärre inte möjlighet att erbjuda fri returnering då vi vill hålla ett konkurrenskraftigt marknadspris för alla kunder. Väljer du att utnyttja ångerrätten behöver du därför själv betala porto för att returnera varan. Vi erbjuder däremot köp av returförsändelse, vilket oftast är billigare än om du väljer att köpa porto. För att använda din ångerrätt besök: https://www.robotexperten.se/retur/
Om du låter paketet gå i retur som outlöst vill vi att du informerar oss om detta för att vi ska kunna hantera returen på smidigast sätt. Notera att returfrakt tillkommer när paketet returneras som outlöst.
Pengarna återbetalas alltid på samma sätt som du betalat för ordern. Detta innebär att beloppet alltid betalas tillbaka via Klarna. Detta för att förebygga svindel och för att pengarna ska hamna rätt.
Vi strävar efter att hantera alla returer så snabbt som möjligt, senast inom 14 dagar. Efter att din retur hanterats återbetalas pengarna direkt och kan vanligtvis ses på ditt bankkonto inom några dagar. Har du betalat med Mastercard eller liknande kort kan det dock ta lite längre tid beroende på avtalet med din bank, vilket vi inte har möjlighet att påverka. Kontrollera kontoutdragen där återbetalningen bör framgå.
Om har du har köpt en produkt som gått sönder inom reklamationsrätten ska du fylla i vårt serviceformulär på https://www.robotexperten.se/service/. Därefter kommer du bli kontaktad av vår serviceavdelning. Om du behöver skicka in produkten på service blir du kontaktad angående detta (vi skickar en förbetald fraktsedel). Detta görs för att säkra snabbast möjliga lösning, då vi i de flesta fall samarbetar direkt med tillverkarens auktoriserade servicepartner.
Misströsta inte. Om du mottagit en produkt som inte fungerar behöver du fylla i vårt serviceformulär på https://www.robotexperten.se/service/. Notera att det är skillnad på om produkten inte lever upp till förväntningarna, eller om den är defekt. Lever produkten inte upp till dina förväntningar ska du fylla i en returnering på https://www.robotexperten.se/retur/ - observera att en avgift kan tillkomma för varor som använts. Du är alltid välkommen att kontakta oss vid frågor.
Om du har mottagit en produkt som gått sönder under transport ska du genast skicka ett e-postmeddelande till info@robotexperten.se innehållande bilder på förpackningen (invändigt och utvändigt) samt, skadan på produkten. Fraktskador ska uppmärksammas direkt efter att du mottagit varan.
Nej. Om en vara gått sönder inom den normala reklamationsrätten betalar vi naturligtvis för frakten. Det är dock viktigt att du kontaktar oss innan du returnerar produkten och inte returnerar den själv. Börja alltid med att upprätta din reklamation online via denna länk: https://www.robotexperten.se/service/.
Valet av produkt är alltid väldigt individuellt och beror på dina personliga preferenser samt budget. Hos RobotExperten har vi en utförlig köpguide som beskriver de mest populära märkena och produktgrupperna, och som gör det lättare för dig att välja rätt. Klicka dig in på rätt kategori via toppmenyn. Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta oss.
Vi justerar våra priser löpande och i förhållande till marknaden för att alltid kunna garantera bra erbjudanden. Produktens pris är dock detsamma för alla kunder. Hittar du en produkt till ett lägre pris hos en annan svensk återförsäljare är du välkommen att kontakta kundservice för att se om vi kan erbjuda detsamma. Ska du köpa ett större antal produkter är du också välkommen att kontakta oss.
Vi har generellt sett valt att begränsa användandet av rabattkoder för att alltid kunna erbjuda attraktiva priser till samtliga kunder. Vårt prissystem övervakar konstant marknaden och vi justerar våra priser löpande. Vi har valt att göra på detta sätt för att kunna säkra bra priser samtidigt som vi behåller bra service. Den höga konkurrensen på internet har generellt sänkt priserna och därför är prisfluktuationer ofta begränsade till de mest populära produkterna. Detta är bra för kunderna eftersom det leder till billigare köp - även om det sker utan ”rabatt”.
Vi justerar våra priser löpande och automatiskt i förhållande till marknaden för att kunna erbjuda dig ett så bra köp som möjligt. Därför kan du ibland uppleva att priset plötsligt ändras. Kom ihåg att vi erbjuder prismatchning till vårt eget pris 7 dagar efter köp, på så sätt kan du få mellanskillnaden tillbaka om produkten prissänks efter att du köpt den.
Vi erbjuder inte prisgaranti men försöker alltid att ha konkurrenskraftiga priser och matcha andra butiker på marknaden. Vi erbjuder dock prismatchning i 7 dagar efter köp, om varan skulle bli nedsatt på vår sida veckan därpå. Senare prismatchning gäller inte om det handlar om tidsbegränsade erbjudanden eller erbjudanden med ett begränsat antal.
Vi säljer som utgångspunkt inte reservdelar som inte finns på vår hemsida. Hittar du inte reservdelen på vår hemsida rekommenderar vi att du kontaktar tillverkaren direkt. Du är välkommen att kontakta oss om detta inte går, nämn då gärna vem du försökt kontakta först så vi kan försöka hjälpa dig vidare.
Vissa varor kan beställas även om de inte finns på lager. Detta erbjuds på vissa produkter som inte hålls i lager, eller för att ge dig möjlighet att reservera en populär produkt som är slutsåld och för att säkra snabb leverans. Dessa produkter är markerade som förbeställningar och har en uppskattad leveranstid från leverantören. Vi strävar alltid efter att hålla den uppskattade leveranstiden, och vid en eventuell försening kommer du bli kontaktad via e-post. Observera att en order skickas först när samtliga varor finns på vårt lager.
Kontakta oss på info@robotexperten.se eller fyll i vårt formulär:
Måndag - Fredag | 09:00 - 18:00 |